fredag 30 april 2010

Godmorgon!


Ja det är verkligen en god morgon!

Avslutade gårdagen med att sätta i lurarna i öronen och gå en powerwalk på 55 min vid 21-tiden igår. Det var tungt i början och jag fick lite håll eftersom vi ätit spaghetti och köttfärssås till middag vid 19, inget smart val innan fysisk aktivitet, man blir så tung i kroppen.. men jag höll ut och efter ca 15 min så gick det över och jag kunde öka tempot. Hur mkt jag än uppskattar att gå med A, det är trevligt att prata under tiden och att slippa gå själv, så blir promenaden så mkt mer intensiv om jag går själv. Jag somnade nöjd och glad förstås, helt slut...

Nu är kl snart 9.00 och jag ska snart ta ut nybakade fiberbröd ur ugnen, vi ska åka iväg över Valborgshelgen och det brukar uppskattas om jag har med mig hembakat. Slängde även ihop en kladdig toscachokladkaka igår som får följa med, livsfarligt... ett test på återhållsamhet! Kl 10 beger jag mig till gymet för ett pass på Powerplaten vilket jag sett framemot sedan min introduktion i tisdags. Det var otroligt ansträngande me hur kul som helst! Och det tog.. jäklar... kunde knappt resa mig ur min stol på jobbet i onsdags, det är skönt när det svider i musklerna.

På Powerplate tränar man så kallad vibrationsträning. Genom vibrationerna sänds vågor av energi genom kroppen, vilket aktiverar muskelsammandragningar mellan 25 och 50 gånger per sekund så det drar ordentligt i tex magen när man kör de övningarna. Jag är helt såld...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar