tisdag 11 maj 2010

morgonstund..



Jag har länge förkastat morgonpromenader, vem vill gå upp tidigt för att gå ut och gå när sängen är varm, kuddarna mjukare än de någonsin har varit och det känns som om ett helt hockeylag ligger ovanpå din kropp och liksom naglar fast dig i madrassen? Trots detta gjorde jag ett försök imorse och bara man tagit sig upp och kommit ur dvalan så var det jätteskönt, har till och med bildbevis för de som känner mig alltför väl och vet att morgonstund inte har det mista guld i mun för fröken Line.. Vi får se om det blir fler morgonpromenader men chansen finns!

Annars har jag kommit på, eller ja det var min käre A som bad mig testa får jag väl erkänna, att sena kvällspromenader på ca 60 min sätter en skön skjuts på förbränningen som sen är igång på fastande mage hela natten. Detta kommer jag definitivt att fortsätta med. Sen sover jag ljuvligt om jag bemödat mig och gått på kvällen också, en härlig bonus!

Min tanke om löpning lyder som följer: den dag jag ser en leende löpare så kan jag överväga saken...

Hepphepp!

2 kommentarer:

  1. HEj Line!

    Det är så kul att följa dig här på din bloggsida. Du skriver så inlevelsefullt och hjärtligt. Du borde bli författare;-)
    Jag är så glad för din skull att du och din kropp samarbetar som du så fint skriver, härligt.

    Du undrade även vad kaip är för något. Det är en slags vild lök som man plockar och sen kan ha i salladen, på mackan eller varför inte göra en smarrig soppa av det tillsammans med potatis. Den är grön och har en lång stjälk, ser inte direkt ut som ätbar, men det var riktigt gott;-)

    Hälsa hela familjen!

    Kramar från Gotland.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar morgonpromenader! Går upp vid fem för att hinna innan jobbet. Lite som terapi, kan man säga :)

    SvaraRadera