måndag 15 februari 2010

Trött som fan rent ut sagt…

Satt och gäspade mig igenom förmiddagens handledning på jobbet, helt utan att skämmas. Vi kom hem vid 23.30-tiden igår efter att ha spenderat helgen i Uppsala och Gävle, självklart skulle ordningsmänniskan i mig packa upp alla väskor och shoppingkassar, duscha och förbereda morgondagen innan jag tillät mig själv att gå och lägga mig. 01.00 kröp vi till sängs och somnade ovaggade båda två.

Det är galet skönt att vara hemma igen med allt som det innebär, mina egna rutiner och tider, min egen dusch, min egen mat för att inte tala om gymmet! Jag har längtat så efter att få ta ut mig totalt och tiden tills jag får gå dit ikväll efter jobbet känns otroligt seg…

Har ökat 1 kg i vikt av de 2,5 kg jag tappade under fastan och även om det var väntat eftersom jag har börjat äta igen så störde det mig…

Jag var även rädd att falla tillbaka till gamla mönster när jag besökte min käraste vän i helgen. Jag och min vän har tidigare varit ”partners in crime” och det destruktiva ätbeteendet är något vi haft gemensamt. Mina nya rutiner är mitt skyddsnät och när de rubbas så blir jag orolig.. orolig att förstöra det jag kämpar med varje dag för att bygga upp. Men det gick förvånansvärt bra trots att jag på lördagen klämde en hel (!!!) Ben&Jerry´s Half baked. Men en ”fuskdag” är ok enligt planen så det är bara att köra på. Det jag saknade mest under helgen, förutom min kära sambo, var fysisk aktivitet, det har äntligen blivit en naturlig del i min vardag.

Idag bjuder min kollega C på lunch, det blir afrikansk pepparsoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar